Produktov v košíku: 0
Spolu: 0,00 €
Keďže doba je taká aká je, aj mechanik chce niečo zarobiť, obzvlášť , keď si do servisu donesiete vlatný materiál :) Prinášame Vám naozaj jednochuchý návod ako vymeniť olej a olejový filter u vás doma alebo na chalupe
Nie je žiadnou novinkou, že väčšina výrobcov, ktorí zabezpečujú výrobu originálnych autodielov pre výrobcov vozidiel majú aj v tvz . druhovýrobe úplne rovnaký produkt, ktorý ale rozhodne toľko nezaťaží peňaženku zákazníka.
Starý a zanesený olejový filter nečistotami znemožňuje správny chod motora a často hrozí aj poškodenie. Ako tomu predísť ?
Národná diaľničná spoločnosť 18. decembra, spustila predpredaj diaľničných známok na budúci rok. Ponúkame vám presný návod, ako ju kúpiť cez internet bez problémov. Rizikové sú najmä tri kroky, v texte ich zvýrazňujeme červenou farbou.
Pri studených zimných štartoch mávajú zväčša problémy hlavne vodiči, ktorí tankujú naftu. Pozrite sa, aké komplikácie hrozia autám so vznetovým motorom.
Nič nepodceňujte. Hneď po kúpe ojazdeného auta by mal nasledovať prvý servis a s ním spojené nevyhnutné investície. Často tak možno predísť ďaleko väčším nákladom. Výmena oleja a filtra stojí málo.
Úlohou tlmičov pruženia automobilov je tlmiť kmitanie karosérie voči pohyblivým častiam podvozkového mechanizmu. Proti ich práci pritom pôsobí najmä hmotnosť vozidla a cestné nerovnosti. Pri jazde po akomkoľvek povrchu sa preto prakticky nezastavia a tak niet divu, že takéto dlhodobé zaťaženie vedie k ich postupnému opotrebúvaniu, čo samozrejme znamená znižovanie ich účinnosti.
Je všeobecne známe, že dieselové motory sú oproti benzínovým podstatne robustnejšie, ich časti sú teda ťažšie (kľukový mechanizmus, ojnice, atď). Dimenzovanie a vyváženie takéhoto motora je naozaj náročná problematika, ktorej riešenie pozostáva z množstva integrálov a derivácii. V stručnosti napísané, spaľovací motor obsahuje množstvo súčiastok, kde každá má svoju hmotnosť a tuhosť, ktoré dokopy tvoria akoby sústavu torzných pružín
Nejeden motorista pozná situáciu, keď si na vnútornostiach jeho vozidla pochutná neželaný návštevník zo zvieracej ríše. Niekedy taká návšteva skončí len obhryzenou hlukovou izoláciou, inokedy padne za obeť aj kabeláž vozidla. Práve obhryzené káble sú najväčším rizikom, keďže dokážu aj znehybniť vozidlo.
Cetánové číslo udáva kvalitu motorovej nafty z hľadiska jej vznetovej charakteristiky , teda ochoty nafty po vstreknutí do spaľovacieho priestoru sa vznietiť . Možno povedať , že cetánové číslo je jediný z parametrov nafty, ktorý vodič pocíti už počas jazdy . Čím vyššie je Cetánové číslo , tým lepšie motor funguje .
Automatická prevodovka DSG ( nemecky : DSG , Direktschaltgetriebe , anglicky : DSG , Direct Shift Gear ) je moderná automatická prevodovka , u ktorej je hydrodynamický menič krútiaceho momentu nahradený dvoma spojkami , takže dokáže radiť bez straty výkonu . Existuje rozdiel medzi staršou 6-stupňovou DSG a novšou 7-stupňovou DSG prevodovkou .
Vo všeobecnom povedomí automobilistov je dĺžka výmenného intervalu oleja väčšinou 15 000 km a viac. Mnohí tiež nevedia, že pri prevažujúcej prevádzke v mestskej aglomerácii je dobré výmenný interval skrátiť. O kvalite motorového oleja rozhoduje iba výkonová špecifikácia a nič iného. Ani krajina výrobcu, ani viskozita oleja, ani syntetická alebo minerálna ropa. A navyše – kvalita oleja nemá vplyv na jeho výmenný interval. Ten určuje výrobca motora a súčasne určí minimálnu prípustnú kvalitu motorového oleja. Vyššia výkonová špecifikácia nepredĺži výmenný interval oleja. Výmenný interval je daný konštrukciou motora (napr. kvalitou spaľovania paliva a nie kvalitou oleja). Olej pozostáva z dvoch hlavných zložiek: základový olej a aditívum.
Výrobné aditíva sú do palivovej zmesi pridávané už počas výroby. Výrobcovia sa tak snažia palivu zabezpečiť také parametre, ktoré bude spĺňať potrebné technické normy, bez ktorých by nebolo možné palivo predávať v súlade so zákonom. Vzhľadom k tomu, že výrobná aditivácia paliva si vyžaduje zo strany výrobcu ďalšie náklady, možno túto aditivaciu považovať za dostatočnú iba z hľadiska zákonných predpisov, nie z hľadiska jazdných vlastností. Plnohodnotnú úpravu paliva si musia vodiči zabezpečiť sami pomocou poprodukčnú aditív.
Rutinná kontrola motora by sa mala z času na čas zamerať na remenicu kľukového hriadeľa . Hoci sa jedná o takmer nezávadnú súčiastku, z osobnej skúsenosti možme povedať že životnost RKH je približe 150 až 200.000 km (BMW E60).
Mikročastice pri naftových motoroch začali ekologom značne vadiť a preto vznikli filtre pevných častíc. Zariadenie schované pod skratkou DPF (Diesel Particulate Filter ) alebo FAP ( Filtre A Particules ) síce na oko pomáha prírode , ale v reále sťažuje životy mnohých motoristov .
Technológia EGR (anglicky: Exhaust Gas Recirculation) recirkulácia spalín, je jedna z dvoch technológií, ktoré umožňujú znížiť emisie výfukových plynov vznetových motorov na úroveň noriem Euro 4. Princípom je, že časť výfukových plynov prechádza výmenníkom tepla (chladičom, tzv vonkajšej recirkulácie) a je nasávaná späť do motora, kde sa zúčastňuje procesu spaľovania. Týmto sa obmedzuje vznik ďalšieho NOx - v nasávanom vzduchu je menší podiel kyslíka, výsledkom sú nižšie teploty v priebehu spaľovania a tým aj nižšej produkcie oxidov dusíka až o 60%, vznikajúcich predovšetkým za vysokých teplôt. Spätného nasatia spalín do valca je možné dosiahnuť aj vhodným časovaním rozvodu - tento proces je nazývaný vnútorná recirkulácia, v dôsledku absencie schladenia spalín je ale účinok nižší.
Kódovanie Audi A4, S4, A5, S5, Q5 Sprístupnenie tajného menu a iné . Začneme malým návodom ako si odmoknúť tajné menu , niekedy označované aj ako GREEN MENU na vozidlách Audi A4, S4, A5, S5, Q5 od roku výroby 2008.
Destilácia a demineralizácia sú obe formy čistenia vody, ale majú rôzne metódy na dosiahnutie tohto čistenia. Tieto dve metódy prinášajú rôzne výsledky a stojí za to preskúmať obe, aby ste mali znalosti o rozdieloch medzi nimi.