Produktov v košíku: 0
Spolu: 0,00 €
Produktov v košíku: 0
Spolu: 0,00 €
15.05.2022
Výmena motora vo vozidle je komplexná úloha, ktorá si vyžaduje pokročilé mechanické znalosti, ako aj trpezlivosť a určitú metodiku. Dobrá inštalácia je kľúčom k tomu, aby sa zabezpečilo, že vozidlo bude aj naďalej fungovať rovnako dobre alebo dokonca lepšie ako pred výskytom poruchy, a to je určite to, čo majiteľ vozidla hľadá, keď sa rozhodne kúpiť repasovaný motor , aby sa mohol vrátiť do prevádzky . spustiť to.
Vzhľadom na dôležitosť, ktorú má inštalácia pre správne fungovanie motora, veríme, že je vhodné podeliť sa s vami o sériu všeobecných odporúčaní, ktoré je dôležité vziať do úvahy, aby sa zaručila dobre vykonaná práca, ktorá neskôr nemôže ovplyvniť produkt. záruka. Preto je potrebné venovať osobitnú pozornosť:
Aby sa poruchy neopakovali, je dôležité najprv overiť, čo ich spôsobuje a nájsť riešenie, aby sa už neopakovali. Ak sú ostatné prvky v zlom stave, ktoré spôsobili poruchu motora, situácia sa môže znova zopakovať a výmenný motor sa stane nepoužiteľným.
V prípadoch, keď sa chyba vyskytla v piestoch, je potrebné skontrolovať aj časovanie zapaľovacieho systému, karburátora, vstrekovacieho systému a sacieho potrubia , ako aj skontrolovať tlak oleja a prietok olejového čerpadla . Okrem toho v prípadoch, keď má vozidlo olejový chladič – nazývaný aj výmenník tepla – bude mimoriadne dôležité diel dôkladne rozobrať a vyčistiť.
Po demontáži starého motora a prevodovky je vhodné dôkladne vyčistiť celý motorový priestor, pričom vždy dávajte pozor, aby ste nenamočili diely a elektronické prvky. To uľahčí montáž prestavaného motora a bude oveľa efektívnejšie.
3.- Montáž príslušenstva:
Pred montážou príslušenstva nezabudnite odstrániť ochranné kryty. Tieto plastové zátky sa vkladajú do väčšiny otvorov motora, aby sa zabránilo vniknutiu cudzích častíc do motora počas prepravy a predmontážnych prác, ktoré by mohli negatívne ovplyvniť jeho chod.
Majte na pamäti, že mnohé matice a skrutky sú na jedno použitie, preto bude vhodné ich nahradiť takými, ktoré dokonale sedia s uťahovacími momentmi špecifikovanými výrobcom. Okrem toho je vždy vhodné premazať skrutky hlavy valcov, a to ako na vrchu, tak aj na závite.
Je vhodné vždy dodržiavať pokyny označené výrobcom vozidla, ako aj pokyny, ktoré označujú poradie uťahovania skrutiek.
Ak boli k prerobenému motoru dodané aj nové skrutky zotrvačníka, staré sa nesmú znovu použiť. Skrutky musia byť upevnené, ako sme už uviedli v predchádzajúcom bode, správnym dotiahnutím a kontrolou, či korunka aj nosná plocha spojky nevykazujú poškodenie a/alebo opotrebovanie. Taktiež by sa nemal vymieňať zotrvačník, ak bol dodaný s motorom, pretože by sa mohli objaviť problémy s vyvážením.
Aby sa predišlo chybám pri montáži alebo predčasnému opotrebovaniu, je nevyhnutné, aby rozvodová súprava nainštalovaná s prestavaným motorom bola nová. Rozvodnou sadou rozumieme sadu: rozvodový remeň, napínač, ložiská, vodná pumpa , termostat a remeň príslušenstva.
Kladky musia byť správne namontované, pričom sa vždy uistite, že je centrovacie zariadenie správne umiestnené. Skrutka kladky musí byť zasunutá s príslušným utiahnutím a ak je to potrebné, musí sa použiť aj tesniaci prostriedok, ktorý zaručí fixáciu. Okrem toho je potrebné pred montážou skontrolovať povrch remenice, ktorý dosadá na kľukový hriadeľ, aby bolo možné zaručiť správnu montáž.